Na przestrzeni lat specjaliści SEO toczyli wiele bitew o domeny, które w nazwie będą idealnie odpowiadać profilowi firmy. Zdarzały się już nawet paradoksy w postaci „bardzo-tanie-samochody-uzywane-konin.pl”. Nie było to jednak bezpodstawne i pozbawione sensu, ponieważ przez naprawdę wiele lat, to właśnie takie strony zajmowały najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Zdarzało się, że w przypadku łatwych słów kluczowych i odpowiednich metatagów można było wprowadzić stronę do TOP3 bez żadnych kosztów.
Oczywiście doprowadziło to do pewnej patologii. Nieuczciwe osoby kupowały domeny z popularnymi frazami w nazwie, pod którymi prezentowały treści bardzo niskiej jakości, bez wartości merytorycznej, lecz jedynie z farmą linków, reklamą itp. Kiedy Google zdał sobie sprawę z tego procederu, kolejne aktualizacje zmniejszały wartość tego parametru, jednakże przez długie lata jakiś wpływ na wyniki wyszukiwania takie domeny miały.
Obecnie SEO znacznie się zmieniło. Część specjalistów twierdzi, że nie potrzeba już keywordów w nazwie domeny. Jeśli nie posiadamy słów kluczowych w nazwie, to i tak nie powinno to stanowić przeszkody do zdobycia wysokiej pozycji w rankingu. Opinie są jednak podzielone. https://sitab.pl twierdzi, że ten parametr z każdym rokiem traci na wartości, lecz ciągle ma pewny wpływ na pozycjonowanie. Poza tym takie domeny mają znaczenie w takich wyszukiwarkach jak BING (z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu) oraz Yahoo. Nie mają może one wielkiego znaczenia na rynku, ale zawsze jakiś ruch mogą przynieść.