Aktualności

Jak rozumieć marketing

Nie jest tajemnicą, że marketing jest zakorzeniony w psychologii. Zrozumienie i postawienie się w sytuacji Twoich klientów uniemożliwia Ci pozyskanie nowych. Zabiegi marketingowe nieświadomie skłaniają konsumentów do zakupu produktu lub usługi. Zrozumienie tych motywacji pomaga rozbudzić w konsumentach nieświadome tęsknoty i stworzyć usługi, które zaspokoją rynek.

Należy zrozumieć dlaczego kupujemy określone produkty i jak działają wskazówki psychologiczne, dzięki którym wracamy po więcej. Jako konsumenci w dużej mierze kupujemy w sposób nieracjonalny i bez świadomych procesów decyzyjnych. Warto więc przekształcić te wzorce zachowań konsumenckich w strategię marketingową dla Twojej firmy. Sprawdź: Marketing usług medycznych

Wiele firm nie uznaje, że ich obecna baza klientów jest ich najcenniejsza. Pozyskiwanie nowych klientów często kosztuje więcej niż utrzymanie tych, których masz. Przeznaczenie większości budżetu marketingowego na dotarcie do nowych klientów może doprowadzić do utraty obecnych. Aby zmaksymalizować relacje z obecnymi klientami, musisz sprawić, by konsumenci korzystali z Twojego produktu lub usługi nałogowo.

Przecież musi być powód, dla którego supermarkety mają karty stałego klienta. Służy to nie tylko nagradzaniu klientów, ale także sprawia, że ​​wracają po więcej, ponieważ czują się doceniani. Cotygodniowe oferty specjalne służą nawykom regularnych zakupów. Minimalizuje to wizyty w konkurencyjnych sklepach, ponieważ ich wydatki są nagradzane, a oni wciąż otrzymują nowe powody do powrotu w postaci ofert specjalnych.

Firmy muszą znaleźć sposoby na utrzymanie relacji z klientami i regularne ich przywracanie. Nawyk utrzymuje lojalność użytkowników. Zmiana wymaga wysiłku poznawczego, a nasze umysły są leniwe i z czasem wracają do starych wzorców zachowań, dlatego ważne jest, aby Twoja firma mogła utrzymać te zachowania.