Biznes Ciekawostki Technologie

Geneza powstania Pandy i Pingwina

Powstanie Google miało jeden podstawowy cel – użytkownicy mieli znaleźć tam dokładnie to czego potrzebowali. Jednak wraz z rosnącą ilością stron internetowych podejmowano coraz więcej nieetycznych działań związanych z próbą podniesienia pozycji witryny w rankingu Google. Amerykańska korporacja stanęła wtedy przed ogromnymi wyzwaniami. Właściciele firmy musieli wymyślić sposób, aby w wynikach wyszukiwania wyświetlały się najtrafniejsze wyniki, a jednocześnie poradzić sobie z nieetycznym pozycjonowaniem (m.in. farmy linków, manipulowanie znacznikami meta). Odpowiedzią Google na te 2 problemy były aktualizacje algorytmów o nazwach Pingwin i Panda.

Panda odnosi się do treści. Pozwala na premiowanie stron z unikalną i wartościową treścią, które mogą usatysfakcjonować użytkownika wyszukiwarki. Więc jeśli zależy nam na jak najwyższej pozycji w rankingu, musimy zadbać o jak najbardziej wartościową treść na naszej stronie. Ważne jest, aby nie kopiować i nie duplikować treści z innych stron, ponieważ przyniesie to zupełnie przeciwny skutek.

Po Pandzie przyszedł czas na Pingwina. Jest on odpowiedzialny przede wszystkim za linki. Miał on skupić się na analizie stron pod kątem linków doprowadzających na stronę i wyłapaniem nieetycznych praktyk związanych z systemem ich wymiany. Głównym celem Pingwina okazały się strony o niskiej jakości, które mogą negatywnie wpłynąć na naszą witrynę. Najbezpieczniejszym sposobem jest więc stosowanie się do wytycznych Google, czyli unikanie nienaturalnych linków oraz wysoka dbałość o zawartość merytoryczną strony.

Dwie powyższe aktualizacje wprowadziły ogromną rewolucję w świecie SEO. Reguły całkowicie się zmieniły, a pozycjonerzy stanęli przed ogromnym wyzwaniem przystosowania się do Pingwina i Pandy, utrzymując jednocześnie wyższą pozycję w rankingu nad konkurencją.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Agencja interaktywna Bydgoszcz